Özgeçmiş
- Adı Soyadı: IŞIK TÜMAY ALPER
- Unvanı: Dr. Öğrt. Üyesi
Öğrenim Durumu:
Derece |
Öğrenim Durumu |
Fakülte/Enstitü |
Üniversite |
Bölüm/Program |
Yıl |
Lisans |
Mezun |
Eğitim Fakültesi |
Mersin Üniversitesi |
Okulöncesi Öğretmenliği |
2005 |
Y. Lisans |
Mezun |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Çukurova Üniversitesi |
Okulöncesi Eğitimi |
2012 |
Doktora |
Mezun |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
Gazi Üniversitesi |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
2021 |
YÜKSEK LİSANS TEZ ALANI:OKULÖNCESİ DÖNEM ÇOCUK EDEBİYATI
YÜKSEK LİSANS TEZİ:“Resimli Kitaplardaki Karakterlerin Duygu Durumlarının İncelenmesi”
DOKTORA TEZ ALANI:YARATICILIK, YARATICI HAREKET, KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME
DOKTORA TEZİ:“Yaratıcı Hareket Eğitiminin 5-6 Yaş Çocuklarının Yaratıcılıklarına ve Kendini Gerçekleştirme Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi”
Yürüttüğü Görevler (İdari):
Adıyaman-Merkez Bozüyük İÖO Okul Öncesi Öğretmeni (2006-2008)
MYO Müdür Yrd. Adıyaman Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO 2008-2010
Yürüttüğü Ön Lisans Dersleri
Ders Kodu |
Dersin Adı |
T |
U |
K |
CGP 102 |
ÇOCUK VE DRAMA |
2 |
3 |
4 |
CGP 202 |
OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA II |
0 |
6 |
3 |
CGP 204 |
ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA |
2 |
0 |
2 |
CGP 206 |
ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ |
2 |
0 |
2 |
CGP 104 |
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK |
3 |
0 |
3 |
CGP109 |
ÇOCUK VE OYUN |
2 |
0 |
2 |
CGP 205 |
ÇOCUKLA İLETİŞİM |
2 |
0 |
2 |
CGP 209 |
SANAT ETKİNLİKLERİNİ İZLEME |
2 |
0 |
2 |
CGP 203 |
OKULÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA I |
0 |
6 |
3 |
CGP 101 |
EĞTİMDE ARAÇ GELİŞTİRME |
2 |
0 |
2 |
CGP 111 |
KİŞİSEL GELİŞİM |
2 |
0 |
2 |
CGP 207 |
ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ |
2 |
0 |
2 |
OPT 111 |
DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA |
2 |
0 |
2 |
Yürüttüğü Lisans Dersleri
Ders Kodu |
Dersin Adı |
T |
U |
K |
Fakülte/YO |
EİS310 |
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ |
2 |
0 |
2 |
EĞİTİM FKL. |
EİO207 |
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ |
2 |
0 |
2 |
EĞİTİM FKL. |
EİO410 |
OKULÖNCESİ KAYNAK GELİŞTİRME VE ÇEVRE TASARIMI (S) |
2 |
0 |
2 |
EĞİTİM FKL. |
EİO209 |
OKULÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR (S) |
3 |
0 |
3 |
EĞİTİM FKL. |
EİO 212 |
DRAMA |
2 |
2 |
4 |
EĞİTİM FKL. |
SEY330 YİY330 |
DRAMA (Sey. İşlt. Ve Turizm Reh.) DRAMA (Yiyecek ve İçecek İşlt.) |
2 2 |
0 0 |
2 2 |
Tur. İşl. Ve Ot. YO |
Eğitimler
Çağdaş Drama Derneği Drama Liderliği Programı 6 Aşama
Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Alper, I. T. ve Ulutaş, İ. (2021). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN YARATICI HAREKET ÜZERİNE GÖRÜŞ VE UYGULAMALARI. The Journal of Academic Social Sciences, Yıl: 9, Sayı: 115, Nisan 2021, s. 311-327 ISSN: 2148-2489 Doi Number: http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.49389
Sempozyum/Bildiri
Alper, T. ve Gül, D., E., (2011). “Resimli Kitaplardaki Karakterlerin Duygu Durumlarının İncelenmesi.”, 05-07 Ekim 2011 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, s.523, Ankara.
Uluslararası Kongre/ Atölye Katılımı
- Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi “Kadın Olmak”, 14-17 Kasım 2013, Ankara.
Atölye 1.
“Forum Tiyatro”, Lider: Nihal Kuyumcu, 6 saatlik Atölye
Atölye 2.
“Dans ve Doğaçlama”, Lider: Nadja Raszewski, 6 saatlik Atölye
Çocuk Müzeleri Derneği ve Çağdaş Drama Derneği, 5-6 Ekim 2013, "Çocuk, Müze, Drama, Sanat" Konulu Atölyelerden;
“Masal Kahramanı Yaratma ve Masal Anlatıcılığı”, Lider Necla Ülkü Kuglin, 9 saatlik Atölye
Erasmus Ders Verme Hareketliliği/ Erasmus Teaching Staff Mobility
2011-University of Modena and Reggio Emilia, RE, Italy
2014- Boleslaw Markowski Higher School of Commerce, Kielce, Poland