İşlem Yapılıyor.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Akademik Bilgi Yönetim Sistemi
Suzan ÇEN YAĞIZ
Araştırma Görevlisi (Doktor)

Tezler

     Doktora

Çen Yağız, S. (2024) Anne-çocuk anı konuşmalarının anneye ve çocuğa ait bireysel ve bağlamsal değişkenler çerçevesinde incelenmesi. Doktora Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

    Yüksek Lisans

Çen, S. (2016). Ecocultural perspective in learning disability: Family support resources, values, child problem behaviors. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Yayınlar

      Uluslararası Atıf İndekslerine (SSCI/SCI) Giren Yayınlar

Cen, S., & Aytac, B. (2017). Ecocultural perspective in learning disability: Family support resources, values, child problem behaviors. Learning Disability Quarterly40(2), 114-127. https://doi.org/10.1177/073194871668351

Cen-Yagiz, S., & Aytac, B. (2021). A Multi-informant study: Mother–child relationship and children with learning disability, International Journal of Disability, Development and Education, 68:2, 206-221. https://doi.org/10.1080/1034912X.2019.1671579

Cen-Yagiz, S., & Aytac, B. (2023). Assessing maternal attitudes: Development, validation, and psychometric properties of the Mother-Child Reminiscing Scales. Psychological Reports. https://doi.org/10.1177/0033294123118014

       Uluslararası Atıf İndekslerine (Diğer Uluslararası İndekslerde Kapsanan) Giren Yayınlar

Aytaç, A., Çen, S., ve Yüceol, G. P. (2018). Ebeveyn-çocuk ilişkisi ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması[Adaptation Of Parent-Child Relationship Scale to Turkish: A Study of Validity and Reliability]. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi/ Turkish Journal of Child and Adolescent Mental Health, 25(3), 209-221.

Şener, E., Yüceol G., Aytaç A. B., Acar Bayraktar, A. V., Çakmak, Z ve Çen Yağız, S. (2023). Gelişimsel Niş Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Psikoloji Çalışmaları Dergisi. 42(2), 397-426.

      Kitap bölümleri

Cen-Yagiz, S., & Aytac, A. B. (2021). An ecocultural perspective on learning disability: Evaluation of familial and cultural factors and presentation of an integrated model. In Dyslexia, InTech Publisher: UK, London.   

      Uluslararası Kongre Bildirileri

Cen-Yagiz, S., Aytac, A. B., ve Demirtepe-Saygılı, D. (2021). Gelişimsel bozukluk tanısı olan ve olmayan kardeş varlığında aile ilişkilerinin yayılma hipotezi bağlamında incelenmesi. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29 Nisan-03 Mayıs, Sözel Bildiri, EGAD Online Kongre Platformu, Türkiye.

Cen-Yagiz, S., ve Aytac, A. B. (2021). Anne-çocuk konuşmaları ölçeğinin psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Uluslararası Ergenlik ve Gençlik Araştırmaları Kongresi, 29 Nisan-03 Mayıs, Sözel Bildiri, EGAD Online Kongre Platformu, Türkiye.

Cen, S., & Aytac, A. B. (2018). The relationship between university students’ self-construal’s and their awareness and beliefs of intellectual disability in Turkish Culture. 16th Biennial Conference of European Association for Research on Adolescence, 12-15 September, Poster Presentation, Gent, Belgium.

Cen, S., & Aytac, A. B. (2018). Adaptation of Intellectual Disability Literacy Scale (IDLS) to Turkish: A study of validity and reliability. 16th Biennial Conference of European Association for Research on Adolescence, 12-15 September, Poster Presentation, Gent, Belgium.

Cen, S., & Aytac, A. B. (2017). The relation between learning disability and parent-child relationships:  A comparison of mother and teacher reports. 18th European Conference on Developmental Psychology, August 29-September 1, Oral Presentation, Utrecht, Netherlands.

Cen, S., Yüceol, G., & Aytac, A. B. (2017). Values of parents and parent-child relations: Comparing families with learning disabled children and typically developing children. 18th European Conference on Developmental Psychology, August 29- September 1, Oral Presentation, Utrecht, Netherlands.

Cen, S., & Aytac, A. B. (2016). Ecocultural perspective in learning disability: family support resources, values, child problem behaviors and parent-child relationship. 15th Biennial Conference of European Association for Research on Adolescence, 16-19 September, Oral Presentation, Cadiz, Spain.

       Ulusal Kongre Bildirileri

Çen, S. & Aytaç, A. B. (2016). Ekokültürel bakışla öğrenme güçlüğü: ailenin destek kaynakları, değerler, çocuğun davranış sorunları. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, 5-7 Eylül, Sözel Bildiri, İzmir.

Aytaç, A. B., Çen, S. & Yüceol, G. (2016). Ebeveyn-çocuk ilişkisi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. 19. Ulusal Psikoloji Kongresi, 5-7 Eylül, Poster Bildiri, İzmir.

Çen, S. & Aytaç, A. B. (2016). Ekokültürel bakışla öğrenme güçlüğü: ailenin destek kaynakları, ebeveyn çocuk ilişkisi. 2. Beyin Gelişimi Sempozyumu, 24-26 Mart, Poster Bildiri, Ankara.

      Bilimsel Yayınlara Alınan Atıflar

SCI/SSCI Kapsamındaki veya Uluslararası atıf endekslerine yayınlarda bilimsel eserlere alınan atıfların (kendim yayınlarına atıflar hariç olmak üzere) sayısı (Mayıs 2024 sonu itibarıyla): 25

Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitapta atıf (Mayıs 2024 sonu itibarıyla): 4

      Projeler

Proje Başlığı: Türkiye'de Gelişim Psikolojisinin Dünü ve Bugünü (Hacettepe Üniversitesi BAP Birimi, Proje No: SBT-2017-14746, 16.05.2017-16.02.2018) Z. Uçanok (Proje Yürütücüsü), B. Aytaç (Yardımcı Araştırmacı),….,S. Cen (Araştırmacı).

Gelişimsel bozuklukların aile sistemleri teorisi bağlamında incelenmesi (TÜBİTAK, SOBAG, Proje No: 116K376, 2016-2019) B. Aytaç (Proje Yürütücüsü), D. Demirtepe (Yardımcı Araştırmacı), S. Cen-Yagiz (Doktora Bursiyeri).

       Çalıştay, Sempozyum, Kongre

Müdahale/Önleme Çalışmaları Çalıştayı (2016), 10-11 Mart, TED Üniversitesi, Ankara.

Yaşam İçin Süper Beceriler: BDT temelli Çalıştayı (2018), Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği, Ankara.

      Ödüller

Avrupa Gelişim Psikolojisi Birliği (European Association of Developmental Psychology) tarafından genç araştırmacılara verilen “travel fellowship”

     Hakemlik

Learning Disabilities: A Contemporary Journal (ad-hoc reviewer - Ocak 2018): 1

Open Sage Journal (SSCI indexed, Reviewer – 2020): 2

Open Sage Journal (SSCI indexed, Article Editor – 2020): 1


Oluşturulma02 Eylül 2024 17:01
Görüntülenme82