Dr. Aydın, lisans eğitimini Adıyaman Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında, yüksek lisans eğitimini Gaziantep Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık tezli yüksek lisans programında, doktora eğitimini Mersin Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında tamamladı. 2016-2025 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli kurum ve okullarda psikolojik danışman olarak görev yapmıştır. 2025 yılı itibariyle Adıyaman Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Gelişim Psikolojisi Anabilim Dalında görev yapmaktadır.
Dr. Aydın, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından verilen eğitimle çeşitli zekâ testlerinin (Anadolu Sak Zekâ Ölçeği/ASİS, Stanford Binet Zekâ Ölçeği, Temel Kabiliyetler Testi (TKT 7-11) resmi uygulayıcısı olarak yüzlerce öğrenciye zekâ testi uygulamıştır. Özel öğrencilerin tanılanma sürecinde çeşitli komisyonlarda görev almıştır. Psikolojik danışma hizmetlerinin neredeyse tüm alanlarında öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik çalışmalar yürütmüştür. Alanıyla ilgili resmi ve özel kurum ve kuruluşlardan çeşitli eğitimler almış ve almaya devam etmektedir. Ayrıca alanıyla ilgili olarak çeşitli meslek gruplarına eğitimler vermiştir. “Çocuk ve Ergen Psikolojisi”, “Psikometri”, “Kabul ve Kararlılık Terapisi” akademik ilgi alanlarındandır.
DENEYİM
2016-2021 Gaziantep/ Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi (Psikolojik Danışman)
2022-2023 Hatay/Arsuz Mimar Sinan Çok Programlı Anadolu Lisesi (Psikolojik Danışman)
2023-2024 Hatay/Belen Sultan II.Abdulhamid Han Ortaokulu (Psikolojik Danışman)
2024- …. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (İçerik İnceleme ve Denetim)
2024-2025 Hatay/Belen Şevket Çalışkan İlkokulu (Psikolojik Danışman)
AKADEMİK YAYINLAR
Aydın, Y. E. & Kıran, B. (2024). Ergenlerin intihar düşünceleri ve olasılığını azaltmaya yönelik kabul ve kararlılık terapisi temelli psikoeğitim programı. Serüven Yayınevi. ISBN: 978-625-6319-14-1
Aydın, Y. E. , Çok, R. , Dengiz, G. & Tunç, E. (2022). Investigation of peer relationships of gifted and non-gifted high school students. Kastamonu Education Journal, 30(1), 236-250. DOI: 10.24106/kefdergi.685221
Çok, R., Sezer, S., & Aydın, Y. E. (2022). Özel gereksinimli bireylerin ebeveynlerinin ram, okul psikolojik danışmanı ve özel eğitim öğretmeni kavramlarına ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Milli Eğitim Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi, 10(3), 281-318.
Aydın, Y. E. & Uzun, N. B. (2021). Romantik ilişkilerde sosyal medya kıskançlığı ölçeği (RİSMKÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. OPUS International Journal of Society Researches, 18 (44) , 7883-7911. DOI: 10.26466/opus.890331
Aydın, Y. E. & Buğa, A. (2020). Özel yetenekli çocukların ebeveynlerinin akılcı olmayan inançları ve ebeveyn yetkinliklerinin incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15 (22) , 1373-1407. DOI: 10.26466/opus.640449
Aydın, Y. E. (2025, Kasım). Öğretmenlerin çocuğa yönelik şiddete duyarlıkları ve çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik tutumları üzerine deneysel bir çalışma. Uluslararası Eğitim Kongresi (Educongress), Antalya.
Çok, R., Çelik, M. & Aydın, Y. E. (2024, Eylül). Bilsem grup taramasında başarılı olmuş öğrencilerin ebeveynlerinin bilsem hakkındaki görüş ve beklentilerinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Kongresi (Educongress), Diyarbakır.
Aydın, Y.E. & Kıran, B. (2024, Mayıs).Deprem sonrasında ergenlerin intihar olasılığı ve psikolojik esnekliklerinin incelenmesi. 7. Uluslararası Antalya Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Kongresi, Antalya.
Aydın, Y. E. (2024, Mayıs). Türkiye’de süpervizyon kapsamında yapılan lisansüstü tez çalışmalarının bibliyometrik analiz ile incelenmesi. 7. Uluslararası Antalya Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Kongresi, Antalya.
Kılıç, D., Aydın, Y. E., Reisoğlu, G. & Altungeyik, O. (2018, Ekim) Psikolojik danışmanların öz anlayışları ve akılcı olmayan inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun.
Reisoğlu, G., Altungeyik, O., Kılıç, D. & Aydın, Y. E. (2018, Ekim) Ruh sağlığı çalışanlarının kişilerarası ilişki boyutlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun.
Aydın, Y. E., Çok, R., Dengiz, G. & Tunç, E. (2018, Nisan). Üstün yetenek tanısı almış ve normal gelişim gösteren lise öğrencilerinin akran ilişkilerinin incelenmesi. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya. DOI: 10.14527/9786052412299
HAKEMLİK
Current Psychology (SSCI)
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (TrDizin)
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (TrDizin)
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (TrDizin)
ALDIĞI EĞİTİMLER
2023 Kabul ve Kararlılık Terapisi Eğitimi
2020 Çevrimiçi (Online) Psikolojik Danışma Eğitimi
2020 Travmaya Bütüncül Yaklaşım-İKA Projesi
2020 Psikososyal Destek Programı Uygulayıcı Eğitimi Kursu (MEB)
2019 Özel/Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitici Eğitimi İKA Projesi
2018 Stanford Binet Zeka Testi Uygulayıcı Yetiştirme Kursu (MEB)
2017 Anadolu-Sak Zeka Ölçeği (ASİS) Uygulayıcı Yetiştirme Kursu (MEB)
2017 Travma Sonrası Normal Tepkiler- Psikoeğitim Kursu (MEB)
2017 Çocuk Koruma Kanunu Danışmanlık Tedbiri Kararları Uygulayıcı Yetiştirme Kursu (MEB)
2017 Bağımlılıkla Mücadele Kursu (MEB)
2017 Oyun Terapisi-Giriş Düzeyi
2017 Çocuk Resimleri Analizi ve Psikolojik Resim Testleri
2017 Kısa Süreli Çözüm Odaklı Terapi
2016 Temel Kabiliyetler Kursu 7-11 (TKT 7-11) Uygulayıcı Yetiştirme Kursu (MEB)
EĞİTİM GÖREVLİSİ OLDUĞU EĞİTİMLER
23/10/2017-27/10/2017 Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Farkındalık Geliştirme Kursu (Gaziantep İl M.E.M. Hizmetiçi Eğitim)
20/11/2017-24/11/2017 Çocuk Gelişiminde Oyunun Önemi Kursu (Gaziantep İl M.E.M. Hizmetiçi Eğitim)
27/11/2017-01/12/2017 Çocuk Gelişiminde Oyunun Önemi Kursu (Gaziantep İl M.E.M. Hizmetiçi Eğitim)
04/12/2017-08/12/2017 Çocuk Gelişiminde Oyunun Önemi Kursu (Gaziantep İl M.E.M. Hizmetiçi Eğitim)
PROJELER:
İpekyolu Kalkınma Ajansı 2018 Yılı Teknik Destek Programı tarafından desteklenen “Travmatik Yaşantılara Maruz Kalmış Bireylerde Bütüncül Yaklaşım ile Terapötik Süreci Sağlama” projesi (Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Proje Ekibi)
DİĞER FAALİYETLER
2025 Uluslararası Eğitim Kongresi (Educongress), Antalya.
2024 7. Uluslararası Antalya Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Kongresi, Antalya
2023 24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Ankara Üniversitesi
2021 Ram-Okul Koordinasyonunun ve Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi Eğitimi, Mardin, Millî Eğitim Bakanlığı
2019 Okul Farklılıklarının Azaltılması Çalıştayı, Gaziantep, İl Milli Eğitim Müdürlüğü
2018 Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Rehberlik Hizmetlerini Geliştirme Çalıştayı, Antalya, Millî Eğitim Bakanlığı
2018 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun, On dokuz Mayıs Üniversitesi
2018 V.Üstün Yetenekliler ve Eğitimi Kongresi, Gaziantep, Hasan Kalyoncu Üniversitesi
2018 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Atatürk Üniversitesi
ALDIĞI ÖDÜLLER
12/09/2023 Ödül Hatay Valiliği
01/08/2022 Üstün Başarı Belgesi Arsuz Kaymakamlığı
21/01/2022 Başarı Belgesi Millî Eğitim Bakanlığı
01/06/2022 Başarı Belgesi Millî Eğitim Bakanlığı
05/06/2020 Başarı Belgesi Şahinbey Kaymakamlığı
