Şanlıurfa Siverek doğumlu İbrahim DOYUMĞAÇ, ilk ve ortaöğrenimini doğduğu ilçede tamamladı. 2010 yılında başladığı Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programı’ndan 2014 yılında mezun oldu. Yüksek lisans eğitimini ise Adıyaman Üniversitesinin İnönü Üniversitesiyle ortak açtığı Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalı’nda “Yabancılara Türkçe Ders Kitaplarında Dilbilgisi Öğretimi” adlı yüksek lisans teziyle tamamladı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalı'nda, Prof. Dr. Muhsine BÖREKÇİ danışmalığında “Üretici Dönüşümsel Dil Bilimine Dayalı Etkinliklerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Doğru Cümle Yazma Becerilerine Etkisi” adlı araştırmasıyla doktora eğitimini tamamlayan Doyumğaç’ın ulusal (ULAKBİM/TR) ve uluslararası (ERİC, H. W. Wilson, SCOPUS) indekslerde taranan birçok dergide araştırması bulunmaktadır. Doyumğaç’ın Türkçe eğitimi, yabancılara Türkçe öğretimi ve dil bilimi alanında kaleme aldığı birçok bildiri ve kitap bölümü bulunmaktadır. 2017-2019 yılları arasında Harran Üniversitesi Türkçe Araştırma ve Uygulama Merkezinde (TÖMER) Öğretim Görevlisi olarak çalışan Doyumğaç, 2019 yılından beri Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi Dr. olarak görevini sürdürmektedir. Doyumğaç'ın öne çıkan araştırmalarından birkaçı şöyledir:
1.The View of Language Turkish Teachers and Primary Schools Teachers on Teacher Guidebooks. Journal of Curriculum and Teaching (ERIC indeksli)
2.Consistency of the Narrative Text Written by Middle School Students and Their Textual Creation Levels. Educational Policy Analysis and Strategic Research (ERIC indeksli)
3.Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinlediklerinden Hareketle Hazırlıksız Konuşma Başarıları: Karma Yöntem Araştırması. Ana Dili Eğitimi Dergisi (TR/ULAKBİM indeksli)
4.Understanding the most important facilitators and barriers for online education during COVID-19 through online photovoices methodology.Internation Journal Higher of Education. (ERIC/SCOPUS indeksli)
5. Psychometric Properties of Sentence Writing Self-Efficacy Scale for Learners of Turkish as a Foreign Language.International Journal of Language Academy (H. W. Wilson indeksli)
6. Interplay between Language and Mathematics Comprehension/Learning: A Direction Dependence Analysis.International Journal of Education and Literacy Studies (ERIC indeksli)
7. Grammar in Language and Listening Acquisition. Ana Dili Eğitimi Dergisi (ERIC ve TR/ULAKBİM indeksli)