İşlem Yapılıyor.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Akademik Bilgi Yönetim Sistemi

                  Dr. Yıldız, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından 2005 yılında mezun oldu. Yüksek lisansını, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında 2010 yılında tamamladı. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bilim dalında 2014 yılında doktora programından mezun oldu. 2005-2015 yılları arasında MEB'e bağlı okullarda psikolojik danışman olarak görev yaptı. 2015 yılında Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalında yardımcı doçent olarak göreve başlamış, 2018 yılında Doçent unvanı almıştır. Kasım 2021 tarihi itibariyle Adıyaman Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü Gelişim Psikolojisi Anabilim Dalında görev yapmaktadır.

                 Dr. Yıldız, Bilişsel ve Davranışçı Terapi (BDT) alanında çocuk, ergen ve yetişkinler üzerine yaklaşık 600 saati bulan kuramsal, beceri ve uygulama ile süpervizyon eğitimleri almıştır. Ayrıca, Kabul ve Kararlılık Terapisi, Motivasyonel Görüşme Teknikleri üzerine kuramsal ve uygulamalı eğitimler almıştır. Aynı zamanda çeşitli kongrelerde ve davetli olduğu diğer bilimsel etkinliklerde Motivasyonel Görüşme Teknikleri, Uzamış Maruziyet Terapisi (Prolonged Exposure Therapy), Bilişsel ve Davranışçı Terapi odaklı eğitim ve çalıştaylar yapmaktadır. Dr. Yıldız, BDT alanında dünyada en saygın kuruluşlar olarak kabul edilen Academy of Cognitive and Behavioral Therapies (ACT) ve European Association for Behavioral and Cognitive Therapies (EABCT) tarafından sertifiye edilmiş “Uluslararası Diplomalı ve Sertifikalı Bilişsel Davranışçı Terapist”tir. 

                Çocuk, ergen ve yetişkinler için yaptığı terapi uygulamaları, Depresyon, Anksiyete Bozuklukları (Yaygın Anksiyete Bozukluğu, Sosyal Anksiyete, Sınav Kaygısı, Panik Bozukluk ve Agorafobi, Özgül Fobiler vd) Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB), Travma Sonrası Stres Bozukluğu (TSSB), Yeme Bozuklukları ve Uyku sorunları üzerine yaygınlaşmaktadır.

                Akademik ilgi alanları arasında, bilişsel ve davranışçı terapi, metakognitif terapi, grupla psikolojik danışma, psiko-eğitim programları, duygu düzenleme, baş etme, pozitiflik konuları yer almaktadır.

https://www.academyofct.org/members/?view=0&pubview=

https://www.researchgate.net/profile/Mehmet-Yildiz

1. Bitirilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

1.1. Yıldız, M. A. (2010). Sokakta çalışan ve çalışmayan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik saygısı, yaşam doyumu ve depresyon düzeylerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İnönü Üniversitesi, Malatya.

1.2. Yıldız, M. A. (2014). Ergenlerde anne-babaya bağlanma ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide duygu düzenleme ve baş etme yöntemlerinin çoklu aracılık rolü. Yayımlanmamış doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Mersin.

2. Yayınlar        

2.1. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler (SCI: Science Citation Index; SSCI: Social Science Citation Index; AHCI: Arts & Humanities Citation Indexte Yer Alan Dergiler)

  1. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2013). Kişilerarası iletişim becerileri psiko-eğitim programının görme engelli erinlerin empatik eğilim ve iletişim becerileri üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1461-1476. doi: 10.12738/estp.2013.3.1607
  2. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2014). Farklı zorbalık statüsüne sahip erinlerde okula bağlanma ve yalnızlık. Eğitim ve Bilim, 39(174), 173-188. doi: 10.15390/EB.2014.2435
  3. Yıldız, M. A. (2016). Serial multiple mediation of general belongingness and life satisfaction in the relationship between attachment and loneliness in adolescents. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(2), 553-578. doi. 10.12738/estp.2016.2.0380
  4. Yıldız, M. A. (2016). Multiple mediation of emotion regulation strategies in the relationship between loneliness and positivity in adolescents. Education and Science, 186, 217-231. doi: 10.15390/EB.2016.6193
  5. Baytemir, K., & Yıldız, M. A. (2017). Multiple mediation of loneliness and negative affects in the relationship between adolescents’ social anxiety and depressive symptoms. Anales de Psicología (Annals of Psychology), 33(3), 612-620. http://dx.doi.org/10.6018/analesps.33.3.269211
  6. Yıldız, M. A., & Kızıldağ, S. (2018). Pathways from positive and negative affect to depressive symptoms: Multiple mediation of emotion regulation strategies, Anales de Psicología (Annals of Psychology), 34(2), 241-250. http://dx.doi.org/10.6018/analesps.34.2.295331
  7. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2019). The predictive role of emotion regulation strategies on depressive and psychosomatic symptoms in adolescents. Current Psychology, 38(2), 387-396. doi: 10.1007/s12144-017-9616-6
  8. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2019). The mediating role of self-esteem in the relationship between optimism and subjective well-being, Current Psychology, 38(6), 1456–1463. doi: 10.1007/s12144-017-9698-1
  9. Yıldız, M. A. (2024). Validating the Turkish adaptation of the Positive and Negative Affect Scale-Children (PANAS-C) for Turkish adolescents. Psychology in the Schools, https://doi.org/10.1002/pits.23167

2.2. Uluslararası Hakemli Alan İndekslerinde Yer Alan Dergilerde Yayımlanan Makaleler (ESCI: Emerging Sources Citation Index; ERIC: Education Resources Information Center)

  1. Yıldız, M. A. (2016). Development of anger regulation scale for adolescents (ARS-A): Validity and reliability studies. Düşünen Adam: The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 29, 247-258.
  2. Yıldız, M. A. (2017). Adaptation of general belongingness scale into Turkish for adolescents: Validity and reliability studies, Journal of Education and Training Studies, 5(2), 223-231. doi:10.11114/jets.v5i2.2060
  3. Yıldız, M. A., & Karadaş, C. (2017). Multiple mediation of self-esteem and perceived social support in the relationship between loneliness and life satisfaction. Journal of Education and Practice, 8(3), 130-139.
  4. Büyükşahin Çevik, G., & Yıldız, M. A. (2017). The role of perceived social support and coping styles in predicting adolescents’ positivity. Universal Journal of Educational Research, 5(5), 723-732. doi: 10.13189/ujer.2017.050504
  5. Büyükşahin Çevik, G., & Yıldız, M. A. (2017). The roles of perceived social support, coping, and loneliness in predicting Internet addiction in adolescents, Journal of Education and Practice, 8(12), 64-73.
  6. Yıldız, M. A. (2017). Emotion regulation strategies as predictors of Internet addiction and smartphone addiction in adolescents. Journal of Educational Sciences & Psychology, 7(1), 66-78.
  7. Yıldız, M. A. (2017). Pathways to positivity from perceived stress in adolescents: Multiple mediation of emotion regulation and coping styles. Current Issues in Personality Psychology, 5(4), 272-284. doi: https://doi.org/10.5114/cipp.2017.67894
  8. Demirtaş, A. S., Yıldız, M. A., & Baytemir, K. (2017). General belongingness and basic psychological needs as predictors of self-esteem in adolescents, Journal of Educational Sciences & Psychology, 7(2), 48-58.
  9. Baytemir, K., Demirtaş, A., & Yıldız, M. A. (2018). The mediation role of perceived social support in the relationship between interpersonal competence and self-esteem in married individuals, Current Issues in Personality Psychology, 6(3), 200-211. doi: https://doi.org/10.5114/cipp.2018.75651
  10. Yıldız, M. A., Baytemir, K., & Demirtaş, A. (2018). Irrational beliefs and perceived stress in adolescents: The role of self-esteem, Journal of Educational Sciences & Psychology, 8(1), 79-89.
  11. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2020). Psychometric properties of the Positivity Scale for adolescents and young adults: Does it have the same structure in another culture. Psikoloji Çalışmaları Dergisi, 40(1), 1-18.
  12. Yıldız, M. A., & Uslu, O. (2023). The mediation of emotion regulation strategies in the relationship between the internet addiction and the life satisfaction during Pandemic COVID-19. Educational Process: International Journal, 12(4), 78-98. doi:10.22521/edupij.2023.124.5
  13. Demir, H., & Yıldız, M. A. (2023). Ortaokul öğrencilerinde öz yeterlik ve yaşam doyumu arasında okula bağlanmanın çoklu aracılığı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(4), 696-707.
  14. Dündar, A., & Yıldız, M. A. (2023). Multiple mediating role of perceived social support in the relationship between self-esteem and positivity. Journal of Educational Sciences & Psychology, 13(2), 215-226. doi: 10.51865/JESP.2023.2.17

2.3. Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler

  1. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2014). Ergenler için duygu düzenleme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(41), 23-35.
  2. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2014). Adaptation of the short-form of the UCLA Loneliness Scale (ULS-8) to Turkish for the Adolescents. Düşünen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 27(3), 194-203. doi: 10.5350/DAJPN2014270302
  3. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2014). Farklı zorbalık konumunda olmak empatik eğilim ve yaşam doyumu bağlamında bir fark yaratır mı? Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 31-47.
  4. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2015). Sokakta çalışmak ve gelir düzeyi erinlerin benlik saygısı, yaşam doyumu ve depresyon düzeylerine etki eder mi? (Diyarbakır İli Örneği). İlköğretim Online, 14(2), 522‐537.
  5. Yıldız, M. A., & Kutlu, M. (2015). Erinlerde okula bağlanmanın yordayıcısı olarak sosyal kaygı ve depresif belirtilerin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 332-345.
  6. Yıldız, M. A., & Büyükşahin Çevik, G. (2016). Evli bireylerin evlilik doyumlarının ve yaşam doyumlarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 227-242. doi:10.14687/ijhs.v13i1.3417
  7. Yıldız, M. A., & Baytemir, K. (2016). Evli bireylerde evlilik doyumu ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide benlik saygısının aracılık etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 67-80. doi: 10.17679/iuefd.17181627
  8. Büyükşahin Çevik, G., & Yıldız, M. A. (2016). Pedagojik formasyon öğrencilerinde umutsuzluk ile mutluluk arasındaki ilişkide benlik saygısının aracılık etkisi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 96-107. doi: http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.704
  9. Yıldız, M. A. (2016). Ölçme eşdeğerliği üzerine ve genel aidiyet ölçeğinin (GAÖ) ölçme eşdeğerliğinin genç yetişkinlerde cinsiyete göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 50-72. https://www.ebscohost.com/titleLists/a2h-journals.htm
  10. Büyükşahin Çevik, G., Doğan, İ., & Yıldız, M. A. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin yılmazlık ve tükenmişliklerinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 971-984.
  11. Yıldız, M. A. (2017). Çocuk ve ergenler için baş etme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 24(2), 125-136.
  12. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2018). Ergenler için üzüntü düzenleme ölçeğinin (EİÜDÖ) geliştirilmesi ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 25(1), 45-61.
  13. Türkcan, N., & Yıldız, M. A. (2024). Bilişsel esneklik ile sınav kaygısı arasındaki ilişkide akademik dayanıklılığın aracı rolü. Ege Eğitim Dergisi, 25(1), 30-49. https://doi.org/10.12984/egeefd.1356826
  14. Dağdevran, H., & Yıldız, M. A. (2024). Ergenlerde duygu düzenleme ve baş etme yöntemlerinin üst bilişleri yordayıcılığı. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 735-747. doi: 10.24315/tred.1379473
  15. Can, C., & Yıldız, M. A. (2024). Lise öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı ile pozitiflik arasındaki ilişkide saldırganlığın çoklu aracılığı. Anadolu Journal of Educational Sciences International
  16. Küçükdoğan, M. E., & Yıldız, M. A. (2024). Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygılarının incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi

2.4. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler

  1. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2009). Çocuk ve erken ergenler için üzüntüyle baş etme ölçeği geliştirilmesi: Ön çalışma (s. 182). X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 21-23 Ekim 2009, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  2. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2011). Sokakta çalışan ve çalışmayan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin benlik saygısı, yaşam doyumu ve depresyon düzeylerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği) (s. 342-343). XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 3-5 Ekim 2011, Ege Üniversitesi, İzmir.
  3. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2011). Kişilerarası iletişim becerileri psiko-eğitim programının görme engelli erinlerin empatik eğilim ve iletişim becerileri üzerine etkisi. (s. 47). XI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 3-5 Ekim 2011, Ege Üniversitesi, İzmir.
  4. Kılıç, M., Ulusoy, Y., Yıldız, M. A., & Şahan, B. (2012). Okullarda yaşanan ruh sağlığını bozucu nedenlere yönelik okul psikolojik danışmanlarınca alınan önlemler (s. 69). 2. Okulda Ruh Sağlığı Sempozyumu, 17-18 Mayıs 2012, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  5. Yıldız, M. A., & Karadaş, C. (2015). Yalnızlık ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide algılanan sosyal destek ile benlik saygısının seri çoklu aracılığı. (s. 488-489). 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16-19 Nisan 2015, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  6. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2015). İyimserlik ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide benlik saygısının aracılığı (s. 119-122). XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 7-9 Ekim 2015, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  7. Yıldız, M. A., & Büyükşahin Çevik, G. (2015). Evli bireylerin evlilik doyumlarının ve yaşam doyumlarının incelenmesi. (s. 74-76). XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 7-9 Ekim 2015, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  8. Yıldız, M. A., & Gündoğdu, M. (2015). Ergenlerde anne-babaya bağlanma ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkide duygu düzenleme ve baş etme yöntemlerinin çoklu aracılık rolü. (s. 340-344). XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 7-9 Ekim 2015, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  9. Karadaş, C., & Yıldız, M. A. (2015). Genel aidiyet ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide algılanan sosyal destek ile benlik saygısının çoklu aracılığı. (s. 363-366). XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 7-9 Ekim 2015, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  10. Duy, B., Yıldız, M. A., Baytemir, K., & Karadaş, C. (2016). İnsan ilişkileri ve iletişim dersine dair farklı uygulamaların karşılaştırmalı incelenmesi. VI. PDR Uygulamaları Kongresi, 1-3 Aralık 2016, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.

2.5. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler

  1. Yıldız, M. A. (2013). Genel aidiyet ölçeğinin ergenler için Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. (s. 256-258). İstanbul 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 8-11 Eylül 2013, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  2. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2013). Ergenlerde duygu düzenlemenin yordayıcısı olarak cinsiyet, depresif belirtiler ve psikosomatik belirtilerin incelenmesi (s. 249-251). İstanbul 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 8-11 Eylül 2013, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  3. Yıldız, M. A., & Kutlu, M. (2013). Erinlerde okula bağlanmanın yordayıcısı olarak sosyal kaygı, depresif belirtiler ve bazı demografik değişkenlerin incelenmesi. (s. 114-116). İstanbul 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 8-11 Eylül 2013, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  4. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2014). Does being in a different bully status make a difference regarding empathy and life satisfaction? (pp. 161). European Conference on Social and Behavioral Sciences St Petersburg, Russia – September 11-14, 2014
  5. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2015). Investigation of the psychometric properties of the positivity scale (P Scale) for Turkish adolescents and young adults, APCCC 2015 Asia Pacific Counseling Conference, 18-19 June, 2015, Singapur. (https://www.counseling.org/docs/default-source/2015-singapore-conference/op4-baki-duy.pptx?sfvrsn=2)
  6. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2015). An examination of the mediating effect of emotion regulation strategies on the relationship between irrational beliefs and positivity in adolescents: A multiple mediation analysis, 8th International and 13th National Congress of Clinical Psychology, 19 to 22 November, 2015, Granada, Spain. (Poster Bildiri)
  7. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2016). Multiple mediation of optimism and self-esteem on the relationship between irrational beliefs and subjective well-being, (pp. 6-7), 8th European Conference on Positive Psychology, June 28th-July 1st, Angers, France (Sözlü Bildiri)
  8. Yıldız, M. A. (2016). Multiple mediation of emotion regulation strategies in the relationship between loneliness and positivity in adolescents, (pp. 33-34), 8th European Conference on Positive Psychology, June 28th-July 1st, Angers, France (Poster Bildiri)
  9. Yıldız, M. A. (2017). Pathways to positivity from perceived stress in adolescents: Multiple mediation of emotion regulation and coping styles, 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), (pp. 3049-3051), 20-23 Nisan 2017, Antalya.
  10. Demirtaş, A. S., Yıldız, M. A., & Baytemir, K. (2017). General belongingness and basic psychological needs as predictors of self-esteem in adolescents, Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), 20-23 Nisan 2017, Antalya.
  11. Baytemir, K., Demirtaş, A. S., & Yıldız, M. A. (2017). The mediation of perceived social support in the relationship between interpersonal competence and self-esteem in married individuals. 5th Int’xxl Conference on Humanities, Social Sciences, Education and Interdisciplinary Studies (ICHSSE-17), Bangkok, Thailand.
  12. Yıldız, M. A., Baytemir, K., & Demirtaş, S. (2018). The mediation of self-esteem in the relationship between irrational beliefs and perceived stress in adolescence. 28.4 - 01.05 2018 - INES III, Antalya, Turkey.
  13. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2018). Ergenlerde pozitiflik ve algılanan stresin sosyal kaygıyı yordama gücünün incelenmesi. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 25-27 Ekim 2018, s.655-656, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  14. Yıldız, M. A., & Duy, B. (2018). Benlik saygısı ve genel aidiyet duygusunun internet bağımlılığını yordayıcı rolü. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 25-27 Ekim 2018, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  15. Yıldız, M. A. (2019). Perceived stress, sadness regulation, and positivity as predictors of internet addiction in adolescents. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24-27 Ekim 2019, Antalya.
  16. Duy, B., & Yıldız, M. A. (2019). The paths from dysfunctional attitudes to depressive symptoms in early adolescents: Multiple mediation of emotion regulation strategies. Emotions 2019: 7th International Conference on Emotions, Well-Being, and Health, Tilburg,
  17. Demir, H., & Yıldız, M. A. (2022). Multiple mediation of school attachment between self-efficacy and life satisfaction in secondary school students. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, (s. 311-314), 13-15 Haziran 2022, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  18. Türkcan, N., & Yıldız, M. A. (2022). Bilişsel esneklik ve sınav kaygısı arasındaki ilişkide akademik dayanıklılığın aracı rolü. IX International Eurasian Educational Research Congress, (s.1285-1287), 22-25 Haziran 2022, Ege Üniversitesi, İzmir.
  19. Yıkılmaz, S., & Yıldız, M. A. (2022). Ergenlerde algılanan stres, baş etme ve sosyal medya bağımlılığının incelenmesi. IX International Eurasian Educational Research Congress, (s. 1277-1278), 22-25 Haziran 2022, Ege Üniversitesi, İzmir.
  20. Dağdevran, H., & Yıldız, M. A. (2022). Ergenlerde duygu düzenleme ve baş etme yöntemlerinin üst bilişleri yordayıcılığı. IX International Eurasian Educational Research Congress, (s. 1258-1260), 22-25 Haziran 2022, Ege Üniversitesi, İzmir.
  21. Can, C., & Yıldız, M. A. (2023). Lise öğrencilerinin saldırganlık, sosyal medya bağımlılığı ve pozitiflik düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 17-19 Kasım 2023, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  22. Küçükdoğan, M. E., & Yıldız, M. A. (2023). Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı durumlarının incelenmesi. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 17-19 Kasım 2023, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  23. Yıldız, M. A., Avşar, V., & Dağdevran, H. (2024). Kahramanmaraş merkezli depremleri yaşayan ergenlerin travma sonrası stres bozukluğu, anksiyete ve pozitifliklerinin örtük profil analizi ile incelenmesi. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 16-19 Mayıs 2024, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  24. Bayır, F., & Yıldız, M. A. (2024). Kahramanmaraş merkezli 6 şubat depremlerini yaşayan ergenlerin travma sonrası stres bozukluğu, algılanan sosyal destek ve yalnızlık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 16-19 Mayıs 2024, Gazi Üniversitesi, Ankara.

2.6. Uluslararası Kitap, Kitap Bölümü ve Editörlük

  1. Yıldız, M. A. (2022) Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları I, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Editörlük
  2. Yıldız, M. A. (2018). Bilişsel Terapi, İçinde, (Edit. Z. Karataş ve Y. Yavuzer), Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları: Örnek Uygulamalarla Temel ve Güncel Kuramlar, (s.313-349), Pegem Akademi, Ankara.
  3. Yıldız, M. A. ve Türkçapar, M. H. (2021). Bilişsel Davranışçı Terapilere Giriş-Bilişsel Terapi, İçinde (Edit. M.H. Türkçapar ve Z. Karataş), Bilişsel Davranışçı Kuramlar ve Psikoterapilerde Yeni Gelişmeler, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  4. Yıldız, M. A. (2022). Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları ve Temel İlkeler, İçinde (Edit. M. A. Yıldız), Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları I, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  5. Yıldız, M. A. (2023). Travma Vakalarında Uzun Süreli Maruz Bırakma Terapisi: Kuram ve Uygulama, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

3. Yapılan Atölye (Workshop) Çalışmaları

  1. “Bilişsel Davranışçı Terapide (BDT) İlk Oturumların Yapısı ve Yapılandırılması” 8-10 Ağustos 2018 tarihleri” 15. Ulusal PDR Öğrencileri Kongresi, Mersin Üniversitesi.
  2. “Travma Sonrası Stres Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları” 27-28 Nisan 2019 tarihleri Mersin PDR Günleri, Mersin Üniversitesi.
  3. “Travma Sonrası Stres Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Terapisi” 24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 17-19 Kasım 2023, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  4. “Motivasyonel Görüşme Teknikleri” 2 Temmuz 2024, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Okul Temelli Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları, TÜBİTAK Projesi, Erzincan.
  5. “Travma Sonrası Stres Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Terapisi” 2 Temmuz 2024, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Okul Temelli Bilişsel Davranışçı Terapi Uygulamaları, TÜBİTAK Projesi, Erzincan.

4.Yapılan Online Konferans ve Seminer Çalışmaları:

  1. “Travma Sonrası Stres Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Terapisi, 17-23 Mayıs 2020, MAKÜ PDR FEST, Burdur.
  2. “Pandemi Günlerinde Ruh Sağlığımızı Korumak: Stres ve Kaygıyla Baş etme”, 22 Mayıs 2020, Malatya İl MEM COVİD 19 Salgın Süreci Eylem Planı, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Destek Çalışmaları, Malatya.
  3. “Bilişsel Davranışçı Terapiler” 18 Haziran 2020, Türk PDR Derneği Online YouTube Eğitimleri, Ankara.
  4. “Motivasyonel Görüşme Teknikleri” 26-28 Haziran 2020, Psikolojik Danışma Ekolleri Zirvesi, Türk PDR Derneği Kahramanmaraş Şubesi, Kahramanmaraş.
  5. “Pandemi Günlerinde Ruh Sağlığımızı Korumak: Stres ve Kaygıyla Baş etme”, 27 Ekim 2020, Adıyaman İl MEM Din Kültürü Öğretmenleri
  6. “Pandemi Günlerinde Ruh Sağlığımızı Korumak: Stres ve Kaygıyla Baş etme”, 27 Ekim 2020, Adıyaman İl MEM İmam Hatip Okulları İdarecileri
  7. “Motivasyonel Görüşme Teknikleri” 25 Kasım 2020, Kastamonu Rehberlik Araştırma Merkezi aracılığıyla Okul Psikolojik Danışmanları ve Rehber Öğretmenler, Kastamonu.
  8. “Travma Sonrası Stres Bozukluğunun Bilişsel Davranışçı Terapisi”, 08. Ocak 2021 Psikolojik Danışman Eğitimleri, Şanlıurfa.
  9. “Psikolojik Travma, Müdahale ve Yaklaşımları (BDT Temelli)” Şiddete Maruz Kalan Kadın ve Çocuklara Yönelik Müdahale Eğitim Programı, Türk PDR Derneği, 6-7 Şubat 2021, Zoom Webinar Katılımlı.
  10. “Motivasyonel Görüşme Teknikleri” 26 Şubat 2021, Mesleki ve Teknik Eğitimde 1000 Okul Projesi, Adıyaman İl MEM Meslek Lisesi Öğretmenleri, Adıyaman.
  11. “Motivasyonel Görüşme Teknikleri” 17 Mart 2021, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Destek Çalışmaları, Malatya.
  12. “Çocukluk Çağı Travmalarında Bilişsel Davranışçı Terapi” 19 Mart 2021, Okul Temelli PDR Eğitimleri, Adıyaman.
  13. “Motivasyonel Görüşme Teknikleri” 17 Mart 2021, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencilerine Yönelik (PDOK) Atölye Çalışmaları.
  14. “Travmanın Bilişsel Davranışçı Terapisi ve Uzun Süreli Maruz Bırakma Terapisi Uygulamaları” 09 Nisan 2021, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi PDR Topluluğu
  15. “Motivasyonel Görüşme Teknikleri” 22 Nisan 2021, T.C. Burdur Valiliği, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Burdur.
  16. “Travma Sonrası Stresle Baş etme”, Deprem Travması Sonrası Ruh Sağlığımızı Koruma Seminerleri, 04 Ocak 2024, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.

5. Verilen Konferanslar

  1. Çocukluk Çağı Travmalarında Bilişsel Davranışçı Terapi Teknikleri, 21-22 Aralık 2019 tarihleri Okul Psikolojik Danışmanlığı Günleri, Diyarbakır.
  2. Travma Sonrası Psikolojik Tepkileri Anlamak, 12 Mart 2020, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  3. Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel ve Davranışçı Terapi, 5 Mart 2022, Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Şanlıurfa.
  4. Ruh Sağlığımızı Koruma Yolları: Ruh Sağlığımızın da Bir Hijyeni Var mı Acaba? 14 Aralık 2022, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  5. Çocuk ve Ergenlerde Kayıp ve Yas Danışmanlığı, 22 Aralık 2022, Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Adıyaman.
  6. Ruh Sağlığımızı Koruma Yolları: Ruh Sağlığımızın da Bir Hijyeni Var mı Acaba?, 17 Ekim 2023, Mersin Üniversitesi MYO, Mersin.
  7. Travma Sonrası Stres Bozukluğunda Uzun Süreli Maruz Bırakma Terapisi, 27 Şubat 2024, Mersin Yenişehir Rehberlik Araştırma Merkezi, Mersin.
  8. Deprem Sonrası Ruh Sağlığımızı Koruma, 14 Mayıs 2024, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.
  9. Deprem Sonrası Ruh Sağlığımızı Koruma ve Stresle Baş etme, 15 Mayıs 2024, Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi, Adıyaman.
  10. Travmada Etkili Bir Yaklaşım: Uzun Süreli Maruz Bırakma Terapisi. 6 Temmuz 2024, 19. Ulusal PDR Öğrencileri Kongresi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.

6.Katılımcı Olarak Davet Edinilen Çalıştaylar

  1. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Rehberlik Hizmetlerinin Değerlendirilmesi Çalıştayı, MEB, 20.03.2019 Ankara Öğretmenevi.

7. Katılım Sağlanan Paneller

  1. Deprem Travmasının Psikolojik Sonuçları, Adıyaman Üniversitesi Psiko-Sosyal Araştırmalar Komisyonu. 6 Haziran 2024, Adıyaman Üniversitesi, Adıyaman.

8. Alınan Eğitimler

  1. Bilişsel ve Davranışçı Terapi teorik eğitim (50 saat), beceri ve uygulama eğitimi (30 saat), süpervizyon (182 saat 2017-2021 Ankara)
  2. Çocuk ve Ergenlerde Bilişsel ve Davranışçı Terapi (80 saat teori ve uygulama, 80 saat süpervizyon)
  3. Kabul ve Kararlılık Terapisi (ACT) (36 saat teorik ve uygulama eğitimi)
  4. Motivasyonel Görüşme Eğitimi (8 saat), Klipps, 2019, Ankara.
  5. Motivasyonel Görüşme Eğitimi, 17-18 Ocak 2020 (16 saat) Prof. Dr. Kültegin ÖGEL
  6. Bilişsel Davranışçı Terapi Süpervizörlük Eğitimi 28-29 Mayıs 2020 (12 saat) Donna SUDAK (Beck Enstitüsü Başkanı)

9. Tez Danışmanlığı

  1. Uslu, O. (2023). Ortaokul öğrencilerinde çevrimiçi oyun bağımlılığı ile okula bağlanma arasındaki ilişkide akademik ertelemenin aracı rolü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman Üniversitesi.

10. Tez Jürisi Üyelikleri

  1. Berivan GENÇTARİH “Genç Yetişkinlerde Öğrenilmiş Çaresizlik ve Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ile Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” başlıklı Yüksek Lisans tezi, Nisan, 2018, Mersin Üniversitesi.
  2. Ferhat BAYOĞLU “Şema Başa Çıkma Davranışları ile Psikolojik Yardım Alma Tutumu Arasındaki İlişkide Yardım Alma Deneyimlerinin ve Benlik Yapılarının Düzenleyici Rolü” başlıklı Doktora tezi 21/08/2019, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  3. Cemal KARADAŞ “Anne-Babaların Ödül-Ceza Yöntemlerinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi: Akademik Erteleme ve Ders Çalışma Süresinin Aracılık Rolü” başlıklı Doktora tezi 08/07/2020, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  4. Mürşide EMİROĞLU “Psikolojik doğum sırası farklı üniversite öğrencilerinin sosyal ilgi, yaşam stili ve psikolojik belirti düzeylerinin incelenmesi: Mersin İli Örneği” başlıklı Doktora tezi, 27 Kasım 2020, Mersin Üniversitesi.
  5. Umut AYDOĞDU “Endişe İnançları Ölçeği Geliştirilmesi ve Endişe İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi” Yüksek Lisans tezi, 08.04.2022, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
  6. Rüstem Göktürk HAYLI “Siber Mağduriyet, Akran Zorbalığı, Karanlık Üçlü, Riskli Davranışlar ve Prososyal Davranışların Siber Zorba Olan/Olmayan Ergenleri Doğru Sınıflandırma Düzeyi” başlıklı Doktora tezi 12/02/2022, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  7. Hasan AYVALI “Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Ebeveynlerde Algılanan Stres ile Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkide Aile Yılmazlığı ve Öz-şefkatin Çoklu Aracılık Rolü” başlıklı Doktora tezi, 20/12/2023, Anadolu Üniversitesi

11. Hakemlik Yapılan Ulusal ve Uluslararası Dergiler

  1. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi (2015)
  2. İnönü Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (2015)
  3. Applied Research in Quality of Life (SSCI) (2016)
  4. Çukurova Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2016)
  5. Psychological Reports (SSCI) (2016-2017)
  6. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi (2016-2017-2020)
  7. Ege Eğitim Dergisi (2017-2024)
  8. Current Psychology (SSCI) (2017-2018)
  9. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2017)
  10. Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi (2018)
  11. Turkish Studies (2018)
  12. Aile Psikolojik Danışmanlığı Dergisi (2019)
  13. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2019)
  14. Eurasian Journal of Educational Research (2020-2021)
  15. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2021)
  16. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2022-2022)
  17. Psychology in the Schools (SSCI) (2023)
  18. Üniversite Araştırmaları Dergisi (2023)
  19. Humanistic Perspective (2023)

12. Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler

  1. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği
  2. Bilişsel Davranışçı Terapiler Derneği
  3. Academy of Cognitive Therapy (USA)

 


Oluşturulma18 Şubat 2015 19:17
Görüntülenme12457